Ostatnie posty

Hush - E.K. Blair

By 13:00 , , ,

 Hush ♥ E.K. Blair ♥ Tł: Marta Słońska ♥ Czarny Lotos #3 ♥ Wydawnictwo NieZwykłe ♥ 
Data premiery: 27.03.2019 ♥ Stron: 317

Seria Czarnego Lotosu to bardzo odważna historia, która znalazła upodobanie wśród miłośniczek mrocznych i pokręconych romansów. Wcześniejsze części nieraz udowodniły, że dla Blair nie istnieją żadne granice, a lista nieszczęść spadających na główną bohaterkę wydaje się nie mieć końca. Czy Elizabeth może liczyć na happy end? Bang i Echo tak bardzo mi się podobały, że znalazły się na mojej liście najlepszych książek, które przeczytałam w 2018 roku. Liczyłam, że Hush również trafi do tego grona. Ale niestety tak na pewno nie będzie. 

"Łzy płyną mi po twarzy, malując ją niczym dzieło sztuki uosabiające miłość tak potężną, że może łączyć tylko nas dwoje. Jest zarazem szpetna, piękna i bolesna, ale należy do nas. Jesteśmy potworami i kochankami, dzikimi zwierzętami i zabójcami, ale nic nie jest w stanie ugasić tego, co rodzi się z naszej bliskości. "

Stało się to, czego najbardziej się obawiałam względem tej serii. Pisarka po prostu przesadziła z kulminacją tych wszystkich nieszczęść, zagrożeń i dramatów. Mimo że dalej uważam, że to świetna seria, oryginalna i bardzo dzika to ostatnia część ujmuje jej sporo wiarygodność. Pod względem wydarzeń również jest odrobinę słabiej. Do połowy książki nie dzieje się praktycznie nic, by na reszcie stron przygnieść czytelnika mnóstwem szokujących, dramatycznych i bolesnych momentów. Trzeba przyznać, że E.K. Blair udało się stworzyć jedną z najbardziej emocjonalnych trylogii jakie miałam okazję poznać. Prawdziwy rollercoaster wrażeń i uczuć. Hush to historia chorej miłości, brudnej, toksycznej relacji, która dodatkowo naszpikowana jest erotyzmem w najostrzejszym wydaniu. Pierwszoosobowa narracja pozwala zajrzeć w głąb zmaltretowanego umysłu, psychiki naznaczonej traumatycznymi przeżyciami, która nie potrafi wyzwolić się z okowów mroku. Elizabeth to niewątpliwie bohaterka bardzo niejednoznaczna i zagubiona. Jej potworna przeszłość ciągle prześladuje ją i nie pozwala o sobie zapomnieć. Mimo że nie jest to osobowość, z którą łatwo byłoby się utożsamić to już od pierwszego tomu jej kreacja zdobyła moją sympatię i zapadła w pamięć. Byłam bardzo ciekawa, w jaki sposób autorka planuje zakończyć losy tak poranionej duszy, jednak mając na uwadze to, co pokazała we wcześniejszych częściach, na żaden typowy i oczywisty finał nie liczyłam. Bomba, którą zrzuca na czytelników na ostatnich stronach na pewno zaskoczy i wstrząśnie niejedną osobą. A czy było to przesadzone, niewiarygodne? Trochę tak, ale trzeba przyznać E.K. Blair, że na takie zakończenie trzeba mieć odwagę. 


Hush może okazać się zakończeniem, które podzieli fanów trylogii Czarnego Lotosu. Na pewno wiele osób nie takie sobie wymarzyło. Ja muszę przyznać, że mam bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony słodko-gorzki finał wydaje się idealnie pasować do tej mrocznej historii, jednak z drugiej zbyt mocno naciągnięto już i tak ledwo trzymającą się wiarygodność. Na tle swoich poprzedniczek Hush prezentuje się zdecydowanie najgorzej, ale w ogólnym rozrachunku ta seria to petarda. Brudna, kontrowersyjna, pikantna historia, w której nic nie jest typowe ani oczywiste. Obok niej nie może przejść obojętnie żaden fan dark romance. Jeśli wyżej wymienione elementy nie są Ci straszne to warto spróbować i zatracić się w tej chorej rzeczywistości. 


W trylogii Czarnego Lotosu:
Bang / Echo / Hush

  

0 komentarze