Ostatnie posty

Twarzą w twarz - Agata Suchocka

By 13:00 , , , , , ,



Twarzą w twarz ♥ Agata Suchocka ♥ Seria Daję Ci wieczność #2 ♥ Wydawnictwo Initium ♥ 
 Data premiery: 14.02.2019 ♥ Stron: 255

Woła mnie ciemność było lekturą dość nietypową, a przy tym bardzo klimatyczną i mroczną. Od pierwszych stron pokochałam pióro autorki, dlatego sięgnięcie po kontynuację było dla mnie oczywistością. Pierwsza część dość jasno pokazała nam, że królować będą tutaj związki męsko-męskie, a erotyka przybierać bardzo różne, odważne odcienie. I mimo że Twarzą w twarz jest zdecydowanie łagodniejsze niż jego poprzedniczka, to bez problemu zatraciłam się w tej cudownej, gotyckiej rzeczywistości. 

"Miałem wrażenie, że jesteśmy jednym ciałem grającym na dwóch instrumentach."

Akcja rozpoczyna się bezpośrednio po zakończeniu aktu pierwszego, dlatego znajomość Woła mnie ciemność jest koniecznością. Lothar opuszczony przez ukochanego, ale także swojego mentora postanawia wyruszyć do Ameryki, aby tam odnaleźć odpowiedzi na dręczące go pytania. To właśnie on staje się tym razem naszym głównym bohaterem i jego losu mamy okazję śledzić. Przyznam, że pierwsze rozdziały nie napawały mnie optymistycznie i miałam poczucie, że autorce zabrakło pomysłu na kontynuację. Lothar miota się bez celu szukając ukojenia, zemsty, czegoś co pozwoli zapomnieć i zmyć poczucie winy. Nie jest to ani specjalnie ciekawe, ani przykuwające uwagę. Jednak z każdy kolejnym rozdziałem było zdecydowanie lepiej, a akcja zaczęła nabierać rozpędu. Przypomniałam sobie, co tak bardzo urzekło mnie w pierwszym tomie, i mimo że wydarzenia tym razem mają miejsce we współczesności, to ziarenko tego mrocznego, XIX-wiecznego Londynu pozostało. Bohaterowie muszą zmierzyć się z upływem czasu, ze zmianami jakie zachodzą na świecie. Bo to nie jest w głównej mierze książka o wampirach. One stanowią tutaj tło, fundament dla wieczności. Pierwszy skrzypce gra zdecydowanie miłość. Taka ponad czas, ponad wszystko. I ten piękny literacki styl przesiąknięty erotyzmem. Nie sposób nie zatracić się w nim i nie ulec jego urokowi.  


Twarzą w twarz to książka, tak jak w przypadku jej poprzedniczki, bardzo odważna, nietypowa, oryginalna i do tego pięknie napisana. Na pewno nie dla każdego, bo podchodzić trzeba do niej bez żadnych uprzedzeń i etycznych ograniczeń. Historia zawarta w drugim akcie Daję Ci wieczność wyjaśnia wiele nurtujących kwestii i domyka sporo wątków, ale również rozpoczyna kilka całkiem nowych i niespodziewanych. Bardzo jestem ciekawa co pisarka przygotowała w kolejnej części i mam nadzieję, że szybko przyjdzie mi się o tym przekonać.        


W serii Daję Ci wieczność:
Woła mnie ciemność / Twarzą w twarz


0 komentarze