Ostatnie posty

10 książek, na które znajdę czas w 2018 roku!

By 13:00

Witajcie! Nieodłącznym elementem nowego roku są postanowienia. Bo kto z nas chociaż raz nie obiecywał sobie 'a to schudnę', 'nauczę się nowego języka' czy po prostu coś zmienię w swoim życiu. Przychodzę dzisiaj do Was z moim książkowym postanowieniem. Nie raz na pewno zdarzyło się, że jakąś powieść bardzo chcieliście poznać, ale z biegiem czasu gdzieś o niej zapominamy. Pojawiają się inne książki, nowsze, i nasza, niegdyś wyczekiwana pozycja czeka na dnie półki. Trzeba to zmienić. Oto moja lista 10 książek, które chciałabym przeczytać w nowym roku. Czy to się uda? Czas pokaże.    

1. Wybacz, ale będę mówiła ci skarbie - Federico Moccia

Sama nie wiem czemu ta książka tak za mną chodzi. Opinie zebrała bardzo różne. Arcydziełem na pewno nie jest. Jednak jestem ciekawa, jak autor ukazał związek nastolatki z dorosłym mężczyzną. 

2. Angelfall - Susan Ee 

Pierwszy tom trylogii Opowieść Peryn o końcu świata. Wygląda na dystopię jakich wiele. Ten gatunek bardzo lubię, więc nie mogę przejść obojętnie. Poza tym złe anioły? Chciałabym je poznać. 



3. Gwiazd naszych wina - John Green 

Czy jest ktoś kto nie słyszał o tej książce? Czasami mam wrażenie, że jestem jedyną osobą, która jej nie czytała. Nie widziałam także filmu. A historia Hazel i Gusa jest podobno niesamowicie wzruszająca.  

4. Jim w lustrze - Inger Edelfeldt

Przeczytanie tej książki będzie największym problemem. Jest dość stara (1996r.) przez co bardzo trudno dostępna. Nie udało mi się jej nigdzie wypatrzyć. Niemniej historia chłopaka, który musi pogodzić się z własnym homoseksualizmem i walczyć o samego siebie bardzo mnie zaintrygowała. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się dorwać egzemplarz.  

5. Podzieleni - Neal Shusterman 

Gdy ujrzałam okładkę i przeczytałam opis od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Bardzo podoba mi się główny zamysł książki. Nic tylko ją zdobyć i czytać. 


6. Pochodnia w mroku - Sabaa Tahir 

Drugi tom cyklu An Embers In The Ashes. Pierwsza część zrobiła na mnie niesamowite wrażenie. Zostałam całkowicie zaskoczona przez zwykłą młodzieżówkę. Jak się okazało nie taką zwykłą. Niesamowita historia i bohaterowie. Kontynuacja już czeka na swoją kolej. 

7. Wszechświaty. Utopia - Leonardo Patrignani 

Zakończenie trylogii włoskiego pisarza. Pierwsze dwa tomy bardzo mi się spodobały. Sporo czasu już minęło i trochę obawiam się, że za wiele nie pamiętam. Jednak jestem bardzo ciekawa jak zakończy się historia wszechświatów. Mam nadzieję, że nie zawiodę się. 

8. Na szczycie - K.N. Haner 

Głośny debiut młodej, polskiej autorki. Pamiętam jak w okresie jej premiery (2015 rok) miałam na nią straszną ochotę. I mimo upływu paru lat dalej ją mam. Naczytałam się o tej książce tak wiele skrajnych opinii, przez co jeszcze bardziej ciągnie mnie do niej. Chcę się przekonać po której stronie szli ja stanę. 

 
9. Przegląd końca świata. Blackout - Mira Grant 

Swego czasu było bardzo głośno o zombicznej trylogii pani Grant. Blackout to już zakończenie tego cyklu. Pierwsze dwa tomu przypadły mi do gustu, więc dlaczego nie sięgnęłam po ostatni? Teraz będzie jeszcze trudniej wrócić do tej historii - wcześniejsze części czytałam w 2014 roku. 

10. Pozostawieni - Tom Perrotta

Bardzo zaciekawił mnie opis, chociaż książki do teraz fizycznie nie zdobyłam. 'Co się stanie, gdy nagle znikną tysiące ludzi? Jak poradzą sobie z tym, ci, którzy pozostali?' Do tego pojawił się serial HBO na motywach tej powieści. Czuję, że ta historia ma to coś, czego szukam. 

 
A jak Wasze noworoczne postanowienia? Znalazło się w nich miejsce na zapomniane książki czy takie, które po prostu bardzo chcielibyście przeczytać? 

0 komentarze