Ostatnie posty

Przeklęty książę - Erin Watt

By 13:00 , ,

Przeklęty książę ♥ Erin Watt ♥ Tł: Maria Smulewska ♥ Seria Królewska #2 ♥ Wydawnictwo Otwarte ♥  
Data premiery: 03.10.2018 ♥ Stron: 344
 
Papierowa księżniczka była jedną z tych książek, które lubią dzielić czytelników. Idealna przedstawicielka guilty pleasure; kontrowersyjna, miejscami niemoralna i toksyczna. Z drugiej strony wciągająca jak najlepszy serial. Mimo kilku wyraźnych wad tej serii, dałam się wplątać w brudny świat Royalów, a Przeklęty książę tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że takie pokręcone historie trzeba po prostu lubić. 

"Mam serdecznie dość tych ludzi. Od teraz wszyscy oni są moimi wrogami. Są strażnikami więziennymi, a ja jestem ich więźniem. Nie moimi przyjaciółmi. Nie są moją rodziną. Są dla mnie nikim."

Pierwszy tom serii Królewskiej zostawił nas z mocnym cliffhangerem, którego wyjaśnienie znajdziemy już na pierwszych stronach kontynuacji. Mimo że później akcja odrobinę uspokaja się, to nie można narzekać na nudę. W Przeklętym księciu doświadczymy równie wielu 'atrakcji', jak w Papierowej księżniczce - romanse, narkotyki, alkoholowe imprezy, przypadkowy seks, a  to wszystko oczywiście w środowisku szalenie bogatych i próżnych nastolatków. Nie mogłam się oprzeć wrażeniu, że czytam bardziej pikantną i niemoralną wersję brazylijskiej telenoweli, w której 'każdy z każdym' i bez żadnych zahamowań. W tym wszystkim jest nasza główna bohaterka, Ella. Nie jest to łatwa postać i trudno doszukać się w niej jakiegoś progresu. W dalszym ciągu jej kreacja jest bardzo niestabilna i niekonsekwentna - robi i myśli to, co akurat pasuje autorkom. Ale żeby nie było tak jednostronnie, tym razem pisarki postanowiły udzielić głosowi również Reed'owi, co było świetnym posunięciem umożliwiającym poznanie odpowiedzi na wiele pytań i szersze spojrzenie na wydarzenia. Jak każdy z braci Royalów posiada wiele za uszami, a swoją nieumiejętność poradzenia sobie z własnymi uczuciami i emocjami nieraz przejawia w destrukcyjnym zachowaniu. Może nie jest najciekawszym z braci - Easton jest zdecydowanie barwniejszą postacią - ale wydaje się być bardziej konkretną osobą niż dwubiegunowa Ella. Intrygująco również zostały naznaczone sylwetki pozostałych braci, Gideona oraz bliźniaków, chociaż stanowią oni, póki co, nic niewnoszący do fabuły dodatek. Mam nadzieję, że w kolejnych tomach ich znaczenie wzrośnie.


Seria Królewska to lekka i niewymagająca historia, która zabiera czytelnika w zepsuty świat bogaczy. Kontynuacja Papierowej księżniczki jest bardzo zbliżona poziomem do swojej poprzedniczki, chociaż wywołała we mnie odrobinę mniej emocji. Pisarki niewątpliwie miały chwytliwy pomysł, a dodatkowo naładowanie fabuły dramatami, kontrowersją i zaskakującymi zwrotami wydarzeń sprawia, że czytelnik może zostać zaintrygowany. Spotkałam się kilka razy ze stwierdzeniem, że to taka Moda na sukces i coś w tym jest. Niby wiesz, że to głupie, przerysowane i momentami mało realne, a mimo to chcesz więcej i więcej. Ja dałam się porwać akcji i nie straszne były mi te wszystkie mankamenty. Na pewno sięgnę po kolejne tomy.    


W Serii Królewskiej
Papierowa księżniczka / Przeklęty książę / Pałac kłamstw / Fallen Hair 
Cracked Kingdom
 

0 komentarze