Ostatnie posty

Odkupienie - Ewa Pirce

By 13:00 , ,

Odkupienie ♥ Ewa Pirce ♥ Seria Obietnica #2 Wydawnictwo NieZwykłe ♥ Data premiery: 25.05.2019 ♥ Stron: 516

Obietnica była idealnym przykładem książki, której można by czepiać się o wiele kwestii, jednak emocje jakie we mnie wyzwoliła były z najwyższej półki. A to stanowi najważniejsze kryterium mojej oceny, bo czym jest najbardziej dopracowana fabuła, gdy jest mi całkowicie obojętna. Sięgając po Odkupienie liczyłam na kolejny rollercoaster wrażeń i bez problemu go odnalazłam.  

Po oszałamiającym finale, który pisarka zgotowała nam w pierwszej części fala emocji odrobinę osłabła, aby ponownie uderzyć w odpowiedniej chwili. Jak sam tytuł wskazuje fabuła będzie oscylowała wokół odkupienia, którego pragnie dostąpić Brian. Żeby oczywiście nie było za łatwo, na drodze do szczęścia głównych bohaterów pojawią się liczne przeszkody, które skutecznie zamieszają i odmienią bieg wydarzeń. Nie da się nie zauważyć, że Ewa Pirce szczególny nacisk kładzie na relacje między postaciami, ich przeżycia, uczucia i targające nimi wątpliwości. I robi to w bardzo dobrym stylu, sprawiając, że na własnej skórze czułam całą gamę różnorakich emocji. Jednak odkładając te emocje na bok, fabuła nie wygląda już tak różowo. Pojawiło się kilka nieścisłości, nielogicznych zachowań bohaterów i wątków pozostawionych samopas. Już w Obietnicy inteligencja Olivii była dosyć wątpliwa, ale to, co pokazała w Odkupieniu jasno pokazało, że szarych komórek to ona za wiele nie posiada. Dziewczyna nigdy nie stawia kluczowych w danym momencie pytań, nie zastanawia się nad tym, nad czym powinna. Nie chce słuchać, nie chce rozmawiać, zawsze wie lepiej, a jej rozwiązaniem każdego problemu jest ucieczka. Tak bardzo nielogiczna i irytująca postać niestety mocno podważa wiarygodność tej historii i sprawia wrażenie budowania problemów na głupocie głównej bohaterki. Brian natomiast stracił odrobinę swojego pazura. Stał się mężczyzną w rozsypce, który większość czasu kaja się przed Olivią, jednak za całym tym użalaniem się nad sobą stoi znacznie większa wiarygodność, która sprawia, że jego postaci mówię tak. Do głosów został także dopuszczony Aston, w którego wątku pokładałam spore nadzieje, a który został bardzo szybko zamieciony pod dywan. Szkoda, że autorka nie pokusiła się o poświęcenie mu więcej czasu, bo jego intrygujący i wielowymiarowy portret psychologiczny stanowił jeden z mocniejszych punktów powieści.


Ewa Pirce na kartach swojej powieści ukazała bolesną historię o zemście i miłości. Zemście, która przesłoniła wszystko inne i sprawiła, że główny bohater żył przeszłością nie zważając na teraźniejszość. Miłości, która przyszła nieproszona i napotkała na swojej drodze bardzo wiele przeszkód. To również historia o wybaczaniu, dostrzeganiu własnych błędów i walce o szczęście. Mimo że mam bardzo mieszane odczucia względem Odkupienia to jego lektura dostarczyła mi mnóstwa emocji i wrażeń. Czytałam z zapartym tchem, jednocześnie kręcąc nosem na głupotę głównej bohaterki. Ostatecznie jestem zadowolona z finału jaki zgotowała pisarka, chociaż skrycie liczyłam na coś bardziej spektakularnego. Niemniej polecam wszystkim czytelnikom, dla których emocje są priorytetem.  

Wcześniejszy tom:

0 komentarze